EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Secretaris klachtencommissie

Wil je werken in een omgeving waar oog is voor jouw talent? 

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

De Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (WvGGZ) bevat de regels voor het kunnen verlenen van verplichte zorg aan een persoon met een psychiatrische stoornis. In de wet is opgenomen dat een cliënt of de vertegenwoordiger namens de cliënt een klacht kan indienen waarbij een onafhankelijke commissie toetst of de toepassing van de verplichte zorg binnen de grenzen van de maatregel valt en of de toepassing overeenkomt met de rechtmatigheid zoals de wet deze stelt.

GGzE maakt gebruik van een onafhankelijke klachtencommissie, naast GGzE maken 3 andere instellingen gebruik van de klachtencommissie. De voorzitter en leden zijn onafhankelijk in tegenstelling tot de secretaris die in loondienst bij GGzE is.

De onafhankelijke klachtencommissie zoekt een punctuele secretaris voor minimaal 24 met uitloop naar 28 uur per week. Je bent de spin in het web, hebt overzicht en zorgt voor een efficiënte planning. Je schriftelijke communicatiestijl is sterk en je bent de rechterhand van de voorzitter van de commissie.

Je draagt zorg voor een effectieve en efficiënte aanname en afhandeling van klachten. Hierbij komt een aantal werkzaamheden cyclisch terug:

  • het registeren van de klacht;
  • het (mede) beoordelen van de ontvankelijkheid;
  • het (mede) beoordelen om een schorsingsverzoek toe te passen;
  • het organiseren van een hoorzitting;
  • aantekeningen maken tijdens een hoorzitting;
  • het opstellen van (een standaarddeel van) de conceptbeslissing;
  • het verspreiden van de beslissing aan cliënt, zorgverantwoordelijke en andere belanghebbenden.

Daarnaast heb je een faciliterende rol voor de leden van de commissie:

  • het opstellen van zittingsroosters;
  • het verwerken van declaraties van commissieleden;
  • het bijhouden van statistieken t.b.v. het jaarverslag klachtencommissie WvGGZ;
  • het ad hoc organiseren van overleg met (o.a.) de raad van bestuur en raad van toezicht.

Jouw toekomstige werkplek en team

Voor de functie secretaris klachtencommissie ben je organisatorisch verbonden aan de raad van bestuur. Omdat je veelal werkt met onafhankelijke leden die niet werkzaam zijn bij GGzE, is het noodzakelijk dat je op zittingsdagen (meestal 1 keer per week) bij GGzE bent. Het is van belang om klachten actief in behandeling te nemen en dat vereist flexibiliteit in werkuren. De voorkeur geniet om de werkuren te verdelen over alle werkdagen.

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt ruime levenservaring en een HBO werk- en denkniveau;
  • bent communicatief, stressbestendig, accuraat, objectief en pro-actief;
  • hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van klachtrecht en patiëntenrechten (is een pré);
  • hebt bij voorkeur ervaring in een soortgelijke functie.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 45/50 (afhankelijk van kennis en ervaring): minimaal € 2391 - maximaal € 3787 op basis van 36 uur. Op 1 januari 2024 wordt er op basis van de CAO GGZ een loonsverhoging doorgevoerd van 2%.
  • Daarnaast komen een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand), vakantiegeld en goede pensioenvoorwaarden jouw kant op. 
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt.  
  • Als leuk extraatje kan je deelnemen aan het fietsplan. 
  • Veel locaties van de GGzE bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Je kunt hier wandelen in de bossen, genieten van onze boerderijdieren en een lekker kopje koffie nemen bij onze Caffeine Dealers met je collega’s. 

Over GGzE

GGzE biedt al ruim 100 jaar de beste zorg aan mensen met psychiatrische en psychosociale problemen. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.  

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Nadine Goessens, secretaris bureau geneesheer-directeur via 06-83662491, of Abigail Vermeulen, secretaris raad van bestuur via 06-19352756.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 17 december 2023.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.