EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Re-integratieadviseur/jobcoach IPS | Gebiedsteams GGzE

Behandelteam gebied 1, 2, 5, 6, 7 en 8

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Als trajectbegeleider IPS binnen de gebiedsteams ben je de sleutelfiguur in de bemiddeling naar passend betaald werk. Individuele Plaatsing en Steun (IPS) is een bewezen effectieve methode voor mensen met (ernstige) psychische aandoeningen die een reguliere baan of een studie willen verkrijgen én behouden. Bij IPS geldt het principe ‘first place, then train’. Volgens de principes van IPS zijn trainingen of testen vooraf niet altijd nodig. Er wordt daarom zo snel mogelijk gestart met werken. Als het nodig is, volgt training op het werk. Je legt en onderhoudt contacten met onderwijsinstellingen en reguliere bedrijven. Je maakt een inschatting van de plaatsingsmogelijkheden aan de hand van het profiel van de cliënt en je combineert dit met de mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Een goede afstemming en samenwerking met behandelaren binnen het gebiedsteam en externe opdrachtgevers, zoals UWV, werkgevers en gemeenten, behoort ook tot je takenpakket. Daarnaast overleg je, waar nodig, met de omgeving (o.a. familie, hulpverlenende instanties) van de persoon die je begeleidt.

De functie van Trajectbegeleider IPS:

  • Je hebt kennis van en aantoonbare ervaring in de aandachtsgebieden arbeids(re)-integratie en bemiddeling, bij voorkeur ten behoeve van kwetsbare doelgroepen.
  • Je bouwt en onderhoudt relaties met zowel onderwijsinstellingen als reguliere bedrijven om optimale plaatsingsmogelijkheden voor cliënten te creëren.
  • Je beschikt over uitstekende sociale vaardigheden en je bent in staat verbinding te maken met mensen en netwerken te bouwen.
  • Je werkt nauw samen met professionals binnen jouw gebiedsteam, externe opdrachtgevers en andere partners. Ook ben je het verbindingspunt met het netwerk van de cliënt, zoals familie en andere hulpverleners.
  • Je richt je niet alleen op het verkrijgen van een baan of studie voor de cliënt, maar ook op het bieden van voortdurende ondersteuning om de duurzaamheid van de plaatsing te garanderen.
  • Je bent in het bezit van een diploma op HBO niveau. Hierbij valt te denken aan o.m. opleidingen op het gebied van Social Work, Maatschappelijke dienstverlening, Human Resource Management, Jobcoaching/Trajectbegeleiding.

Jouw impact
Wil jij een belangrijke rol spelen in de evolutie van de geestelijke gezondheidszorg? Dan krijg je nu de kans om samen met collega's het verschil te maken. Dichtbij de mensen waar het om draait. Als professional en als pionier. Je maakt niet alleen impact op het leven van de cliënt, je doet het ook voor de mensen rondom de cliënt. Jouw kennis, inzicht en passie zijn essentieel om gebiedsgericht werken te laten slagen. Stap in en lever een waardevolle bijdrage aan een zorg die meer lokaal, persoonlijk en vanuit eigen kracht is georganiseerd.

Maak het verschil en bouw aan ‘De zorg van de toekomst’.

Vacatures:
Op dit moment hebben wij vacatures voor deze functie in de volgende gebiedsteams:

-Gebied: 1 of 2

- Gebied 5: behandelteam
- Gebied 6: behandelteam
- Gebied 8: behandelteam

Voor meer informatie over de gebiedsteams, kijk op onze Website.

Indien je voorkeur hebt voor een specifiek gebiedsteam, maak dit dan kenbaar in je sollicitatie.

Jouw toekomstige werkplek en team

GGzE gaat voor specialistische zorg, dichterbij huis!

Jouw toekomstige werkplek
De uitdagingen in de geestelijke gezondheidszorg zijn groot. Daarom zet GGzE in 2023 een stap naar voren. We willen als GGzE dichterbij de cliënten staan en dus gaan we het gesprek thuis of gewoon in de buurt aan; middenin de vertrouwde omgeving.

Het doel? De zorg voor de meest kwetsbare mensen dichterbij huis organiseren. En niet kijken naar diagnoses of verschillen, maar naar de kwaliteit van leven. En dat vanuit dezelfde zorgvuldigheid, professionaliteit en kwaliteit van zorg die wij bieden.

Samenwerking is de sleutel tot succes
Om de best mogelijke zorg te kunnen verlenen werken we intensief samen met onze netwerkpartners. Zoals huisartsen, welzijnsorganisaties, politie en woningcorporaties. Maar juist ook het netwerk van cliënten krijgt een essentiële rol in de weg naar herstel. Denk aan familie, vrienden, buren of verenigingen. Want echt herstel vindt plaats op eigen kracht, midden in de vertrouwde omgeving en met de juiste mensen om je heen.

Lokale gebiedsteams
We gaan werken vanuit acht lokale gebiedsteams en één centraal team. Eind 2023 voegen collega’s van de hoofdlocaties zich bij hun collega's die al lokaal actief zijn; verdeeld over de acht gebiedsteams. Daarmee vervallen de verschillende “loketten” en is gespecialiseerde ggz zorg georganiseerd in de woonomgeving van de cliënt.

Jouw achtergrond

Als Trajectbegeleider in de gebiedsteams sta je centraal in het proces van herintegratie en ondersteuning van cliënten met (ernstige) psychiatrische aandoeningen. Met jouw unieke combinatie van een zorgachtergrond en zakelijk inzicht zorg je voor een sterke match tussen cliënten en hun toekomstige werkplekken. Door jouw gedrevenheid en passie voor zowel het welzijn van de cliënt, de naasten en het leveren van de best mogelijke zorg, speel je een onmisbare rol binnen ons multidisciplinaire team.

Jouw profiel:

  • Je hebt een HBO-diploma in een zorggerelateerde studierichting zoals HBO-Verpleegkunde, SPH, CMV of MWD.
  • Je hebt een ondernemende instelling en bent dienstverlenend en flexibel.
  • Ervaring of sterke affiniteit met het begeleiden van mensen met (ernstige) psychiatrische aandoeningen.
  • Bij voorkeur ervaring in de re-integratie naar betaald werk, commerciële arbeidsbemiddeling, of het onderhouden van een werkgeversnetwerk.
  • Je kunt sensitiviteit en inlevingsvermogen combineren met een zakelijke benadering.
  • Je bent onderhandelingsvaardig, stressbestendig, creatief en resultaatgericht.
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • In het bezit van een auto en een rijbewijs.

Herken jij je hierin en wil je meebouwen aan de zorg van de toekomst? Solliciteer dan en maak een verschil in het leven van onze cliënten.

Ons aanbod

Salaris
Bij GGzE bieden we een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring en conform de CAO van de ggz. Voor deze functie betreft dat schaal 50: met minimaal € 2.737 tot maximaal € 4.263 op basis van een 36-urige werkweek. 

Arbeidsvoorwaarden
Maar dat is nog niet alles! We zorgen voor een aantrekkelijk pakket aan voordelen, waaronder een eindejaarsuitkering (een volledige 13e maand), vakantiegeld en uitstekende pensioenvoorwaarden.

Jouw groei
We geloven in de kracht van ontwikkeling en groei. Daarom zetten we ons in voor de ontwikkeling van je carrière en persoonlijke groei, door tijd, geld en aandacht beschikbaar te stellen. Bij ons heb jij de regie in handen.

Extra voordelen
Om je werk leven leuker en gezonder te maken, bieden we je de mogelijkheid deel te nemen aan ons bedrijfs fitness programma of om te profiteren van ons fietsplan.

Wat de functie nog meer biedt

  • Je speelt een cruciale rol in het leven van onze cliënten.
  • Je past jouw talenten en vaardigheden toe in de vertrouwde omgeving van onze cliënten, waarmee je bijdraagt aan deze nieuwe en innovatieve manier van werken
  • Je ontwikkelt samenwerkingsvaardigheden door te werken met netwerkpartners, naasten en cliënten. Tegelijkertijd leer je door de hoge mate van verantwoordelijkheid ook om zelfstandig te functioneren.
  • Je ontvangt een werktelefoon en werklaptop.

Over GGzE

GGzE biedt al ruim 100 jaar de beste zorg aan mensen met psychiatrische en psychosociale problemen. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.  

GGzE is continu bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties.

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Josje Taabe (arbeidsdeskundige en IPS projectleider) via telefoonnummer 06-51015683 of Marja Halters (trajectbegeleider IPS en docent IPS) via telefoonnummer 06-51899785.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren.

GGzE hanteert standaard een maximale responstijd van vijf dagen, na sollicitatie op deze functie krijg je hiervan een mail. Deze functie valt onder de lokale gebiedsteams en bestaat uit acht locaties. Wij willen de selectie zorgvuldig en gezamenlijk afstemmen, waardoor het proces helaas langer dan gebruikelijk zal zijn, namelijk tot 14 dagen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.